Verschillende rapporten en instanties wijzen de afgelopen periode op de potentie van digitalisering en internet voor de economie en voor het MKB (BCG; CBS). Maar welke vaardigheden zijn hier voor nodig? En hoe krijgen we die bij ondernemers in Nederland op het juiste niveau? Google trainde met de Digitale Werkplaats het afgelopen jaar ruim 30.000 ondernemers in digitale vaardigheden om zo ondersteuning te bieden in de bedrijfsvoering. Onderzoeksbureau Dialogic deed onderzoek naar de effecten van dit programma en kwam tot opvallende conclusies.
Tijdens de komende bijeenkomst van iPoort licht hoofdonderzoeker van Dialogic Robin ten Velde de conclusies van het onderzoek toe. Daarnaast gaat dagvoorzitter Anna Dijkman in gesprek met ondernemer Erica Linger (DIY Soap) die deelnam aan het programma en geeft Focco Vijselaar (Directeur Algemene Economische Politiek bij het Ministerie van Economische Zaken) zijn reactie op het rapport. Namens Google zal Rogier Klimbie, hoofd Policy Google Nederland, zijn visie op het belang van leren van digital skills voor de Nederlandse economie geven en welke rol Google hierin voor zichzelf ziet. Vervolgens gaan we gezamenlijk in discussie over hoe nu verder. Wat is de stand van de Nederlandse economie, waar zitten de kansen en wie is er verantwoordelijk dat ondernemers de juiste digitale vaardigheden bezitten om gebruik te kunnen maken van de kansen die het internet biedt? De ondernemer zelf, of heeft de overheid hier een rol vanwege het economische belang?
U bent op 21 juni vanaf 15.00u welkom in Nieuwspoort. Om 15.15u begint het programma